American red squirrel czyli mój rower
W roku 2012 zamierzam wrócić do rywalizacji na trasach maratonów. Pojęcia nie mam na jakich miejscach w stawce będę przyjeżdżał. Niezależnie jednak od prezentowanego poziomu, sprawny rower podczas zawodów jest ważnym elementem rywalizacji – daje spokój psychiczny jak i bezpieczeństwo jazdy, a także – co nie mniej ważne na moim poziomie „sportowym” – daje dobrze się bawić .
Nadal podstawą roweru jest rama American Eagle, która z każdym rokiem wygląda coraz gorzej (niestety), ale wciąż ma bardzo fajną geometrię i mam nadzieję, że jeszcze wystarczające parametry fizyczne . Z częściami już takiej stagnacji nie było i sporo ich poszło za to do wymiany. Poniżej tabelka, podobnie jak dla wcześniejszej wersji.
Waga na ten sezon poszła trochę w dół mimo wymiany na cięższy (mam nadzieję sztywniejszy) amortyzator dzięki kilku upolowanym przez zimę okazjom.
Część | Producent i model | Waga [g] |
Bottom bracket: Suport: |
XT HT2 with 3 spacers and plastic shield | 91 |
Brakes: Hamulce: |
Avid SL w/ screws, pipes and Kool-stop ceramic pads (used) | 325 |
Cables & Casings: Linki i pancerze: |
Cables: Shimano Derailleur grinded Casings: Magura plastic |
59 |
Cassette: Kaseta: |
Shimano XTR 11-34 w/lockring (5g) | 242 |
Chain: Łańcuch: |
Campagnolo Record C9 | 276 |
Crankset: Korba: |
Shimano XT HT2 2010 with 42/28 TA Specialites rings and steel bolts |
725 |
Frame: Rama: |
American Eagle Team Issue size M | 1602 |
Fork: Amortyzator: |
RockShox SID Team 2010 with bosses, w/ remote on Magura plastic cable (46g) | 1542 |
Front derailleur: Przerzutka przód: |
Shimano Alivio FD-MC17 | 132 |
Front tube: Dętka przód: |
tubeless (Stan's NoTubes 75ml) | 75 |
Front tyre: Opona przód: |
Hutchinson Python Tubeless Ready 2.0" 595g (wymiennie/or Hutchinson Toro UST 1,85" 621g) | 595 |
Front wheel: Koło przód: |
Mavic Crossmax SL V (ceramic) |
671 |
Grips: Chwyty: |
Easton handlebar tape 2×67cm (2/3 of one strip) | 18 |
Handlebar: Kierownica: |
Syntace Duraflite Carbon 580mm/25.4mm w/ Pro endplugs (4g) | 138 |
Headset: Stery: |
Cane Creek FORTY ZS44 Short (w/o topcap and star nut; bez topcapa i gwiazdki) | 82 |
Levers: Klamki: |
Avid SL | 154 |
Pedals: Pedały: |
Shimano XTR PD-M980 | 304 |
Rear derailleur: Przerzutka tył: |
SRAM X.0 BlackBox medium cage | 192 |
Rear tube: Dętka tył: |
tubeless (Stan's NoTubes 75ml) | 75 |
Rear tyre: Opona tył: |
Hutchinson Toro UST 1,85" (wymiennie/or Hutchinson Python Tubeless Light 2.0" 660g) | 621 |
Rear wheel: Koło tył: |
Mavic Crossmax SL V (ceramic) |
861 |
Seat: Siodełko: |
Selle Italia SLR XC '07 |
174 |
Seatpost: Sztyca: |
Race Face Deus XC 400m/31.6mm |
242 |
Seatpost clamp: Zacisk sztycy: |
American Eagle OEM w/steel bolt | 20 |
Shifters: Manetki: |
SRAM 7.0 (old model with yellow number) | 176 |
Skewers: Zaciski kół: |
Mavic MTB Composite (53+59) |
112 |
Stem: Mostek: |
Syntace F99 120mm 6* | 113 |
Other (small) parts: Inne (drobne) części: |
Cane Creek: star nut (gwiazdka) 10g, top cap with Ti bolt (vincere) 13g Headset spacers 2×5mm carbon vincere + 5mm alu bike-pure 10g Disc to V-brake frame handler converter (alu, from SRAM cable set) 1g Tape chainstay protector 5g |
39 |
Suma |
9656 |
Tak było w 2010
Podstawą do zbudowania roweru na zawody stała się rama American Eagle Team Issue. W kwietniu 2008 zadebiutowała na lokalnych zawodach. W 2009 roku udało się uzbroić rower o lepszy amortyzator i koła. Natomiast w 2010 roku zapadła decyzja o przejściu na system UST. Trochę rower na tym przytył, ale raczej zwraca się to podczas jazdy .
Specyfikacja „amerykańskiej czerwonej wiewiórki” na sezon 2010:
Część | Producent i model | Waga [g] |
Bottom bracket: Suport: |
LX w/crank fixing bolts | 322 |
Brakes: Hamulce: |
Avid SD7 (front), Avid Ti (rear) w/ screws, pads and pipes | 340 |
Cables & Casings: Linki i pancerze: |
Cables: Shimano Derailleur grinded Casings: Magura |
59 |
Cassette: Kaseta: |
Shimano XT 11-34 |
298 |
Chain: Łańcuch: |
Shimano XTR/Dura-Ace |
280 |
Crankset: Korba: |
Coda Expert 3 (alu 44-29T Coda Expert) w/steel bolts |
670 |
Fork: Amortyzator: |
RockShox SID Team 2007 w/remote | 1409 |
Frame: Rama: |
American Eagle Team Issue size M + alu bolts (4g) | 1606 |
Front derailleur: Przerzutka przód: |
Shimano LX 34,9 (old) |
140 |
Front tube: Dętka przód: |
tubeless (Hutchinson Protect Air 70ml) | 70 |
Front tyre: Opona przód: |
Hutchinson Toro UST 1,85" (wymiennie/or Hutchinson Python Tubeless Light 2.0" 656g) |
621 |
Front wheel: Koło przód: |
Mavic Crossmax SL V (ceramic) |
671 |
Grips: Chwyty: |
Pro (handlebar tape) |
18 |
Handlebar: Kierownica: |
Syntace Duraflite Carbon 580mm/25.4mm w/ Pro endplugs (4g) | 138 |
Headset: Stery: |
Stronglight RAZ |
78 |
Levers: Klamki: |
Avid Ti | 190 |
Pedals: Pedały: |
Exustar PM25 | 282 |
Rear derailleur: Przerzutka tył: |
SRAM X-9 medium cage |
220 |
Rear tube: Dętka tył: |
tubeless (Hutchinson Protect Air 70ml) | 70 |
Rear tyre: Opona tył: |
Hutchinson Toro UST 1,85" (wymiennie/or Hutchinson Python Tubeless Light 2.0" 660g) |
621 |
Rear wheel: Koło tył: |
Mavic Crossmax SL V (ceramic) |
861 |
Seat: Siodełko: |
Selle Italia SLR XC '07 |
174 |
Seatpost: Sztyca: |
Race Face Deus XC 400m/31.6mm |
242 |
Seatpost clamp: Zacisk sztycy: |
American Eagle OEM w/steel bolt | 20 |
Shifters: Manetki: |
SRAM 7.0 | 176 |
Skewers: Zaciski kół: |
Mavic MTB Composite (53+59) |
112 |
Stem: Mostek: |
Syntace F99 120mm 6* | 113 |
Other (small) parts: Inne (drobne) części: |
No-name star nut (gwiazdka) 10g, boblight top cap with steel bolt 17g and rubber 1g Headset spacers 10mm alu no-name + 5mm alu bike-pure 11g Disc to V-brake frame handler converter (alu, from SRAM cable set) 1g Tape chainstay protector 10g |
50 |
Suma |
9851 |
Wcześniej w roli roweru do wszystkiego dzielnie mi służył Giant ATX 830 – obecnie stał się rowerem zimowo-treningowym.
Do treningów na szosie wykorzystuję szosówkę Kross Atrox na 105-tce.