American red squirrel czyli mój rower

W roku 2012 zamierzam wrócić do rywalizacji na trasach maratonów. Pojęcia nie mam na jakich miejscach w stawce będę przyjeżdżał. Niezależnie jednak od prezentowanego poziomu, sprawny rower podczas zawodów jest ważnym elementem rywalizacji – daje spokój psychiczny jak i bezpieczeństwo jazdy, a także – co nie mniej ważne na moim poziomie „sportowym” – daje dobrze się bawić :).

Nadal podstawą roweru jest rama American Eagle, która z każdym rokiem wygląda coraz gorzej (niestety), ale wciąż ma bardzo fajną geometrię i mam nadzieję, że jeszcze wystarczające parametry fizyczne :). Z częściami już takiej stagnacji nie było i sporo ich poszło za to do wymiany. Poniżej tabelka, podobnie jak dla wcześniejszej wersji.
Waga na ten sezon poszła trochę w dół mimo wymiany na cięższy (mam nadzieję sztywniejszy) amortyzator dzięki kilku upolowanym przez zimę okazjom.

Część Producent i model Waga [g]
Bottom bracket:
Suport:
XT HT2 with 3 spacers and plastic shield 91
Brakes:
Hamulce:
Avid SL w/ screws, pipes and Kool-stop ceramic pads (used) 325
Cables & Casings:
Linki i pancerze:
Cables: Shimano Derailleur grinded
Casings: Magura plastic
59
Cassette:
Kaseta:
Shimano XTR 11-34 w/lockring (5g) 242
Chain:
Łańcuch:
Campagnolo Record C9 276
Crankset:
Korba:
Shimano XT HT2 2010 with 42/28 TA Specialites rings and steel bolts
725
Frame:
Rama:
American Eagle Team Issue size M 1602
Fork:
Amortyzator:
RockShox SID Team 2010 with bosses, w/ remote on Magura plastic cable (46g) 1542
Front derailleur:
Przerzutka przód:
Shimano Alivio FD-MC17 132
Front tube:
Dętka przód:
tubeless (Stan's NoTubes 75ml) 75
Front tyre:
Opona przód:
Hutchinson Python Tubeless Ready 2.0" 595g (wymiennie/or Hutchinson Toro UST 1,85" 621g) 595
Front wheel:
Koło przód:
Mavic Crossmax SL V (ceramic)
671
Grips:
Chwyty:
Easton handlebar tape 2×67cm (2/3 of one strip) 18
Handlebar:
Kierownica:
Syntace Duraflite Carbon 580mm/25.4mm w/ Pro endplugs (4g) 138
Headset:
Stery:
Cane Creek FORTY ZS44 Short (w/o topcap and star nut; bez topcapa i gwiazdki) 82
Levers:
Klamki:
Avid SL 154
Pedals:
Pedały:
Shimano XTR PD-M980 304
Rear derailleur:
Przerzutka tył:
SRAM X.0 BlackBox medium cage 192
Rear tube:
Dętka tył:
tubeless (Stan's NoTubes 75ml) 75
Rear tyre:
Opona tył:
Hutchinson Toro UST 1,85" (wymiennie/or Hutchinson Python Tubeless Light 2.0" 660g) 621
Rear wheel:
Koło tył:
Mavic Crossmax SL V (ceramic)
861
Seat:
Siodełko:
Selle Italia SLR XC '07
174
Seatpost:
Sztyca:
Race Face Deus XC 400m/31.6mm
242
Seatpost clamp:
Zacisk sztycy:
American Eagle OEM w/steel bolt 20
Shifters:
Manetki:
SRAM 7.0 (old model with yellow number) 176
Skewers:
Zaciski kół:
Mavic MTB Composite (53+59)
112
Stem:
Mostek:
Syntace F99 120mm 6* 113
Other (small) parts:
Inne (drobne) części:
Cane Creek: star nut (gwiazdka) 10g, top cap with Ti bolt (vincere) 13g
Headset spacers 2×5mm carbon vincere + 5mm alu bike-pure 10g
Disc to V-brake frame handler converter (alu, from SRAM cable set) 1g
Tape chainstay protector 5g
39
Suma

9656

Tak było w 2010

Podstawą do zbudowania roweru na zawody stała się rama American Eagle Team Issue. W kwietniu 2008 zadebiutowała na lokalnych zawodach. W 2009 roku udało się uzbroić rower o lepszy amortyzator i koła. Natomiast w 2010 roku zapadła decyzja o przejściu na system UST. Trochę rower na tym przytył, ale raczej zwraca się to podczas jazdy :).

Specyfikacja „amerykańskiej czerwonej wiewiórki” na sezon 2010:

Część Producent i model Waga [g]
Bottom bracket:
Suport:
LX w/crank fixing bolts 322
Brakes:
Hamulce:
Avid SD7 (front), Avid Ti (rear) w/ screws, pads and pipes 340
Cables & Casings:
Linki i pancerze:
Cables: Shimano Derailleur grinded
Casings: Magura
59
Cassette:
Kaseta:
Shimano XT 11-34
298
Chain:
Łańcuch:
Shimano XTR/Dura-Ace
280
Crankset:
Korba:
Coda Expert 3 (alu 44-29T Coda Expert) w/steel bolts
670
Fork:
Amortyzator:
RockShox SID Team 2007 w/remote 1409
Frame:
Rama:
American Eagle Team Issue size M + alu bolts (4g) 1606
Front derailleur:
Przerzutka przód:
Shimano LX 34,9 (old)
140
Front tube:
Dętka przód:
tubeless (Hutchinson Protect Air 70ml) 70
Front tyre:
Opona przód:
Hutchinson Toro UST 1,85" (wymiennie/or Hutchinson Python Tubeless Light 2.0" 656g)
621
Front wheel:
Koło przód:
Mavic Crossmax SL V (ceramic)
671
Grips:
Chwyty:
Pro (handlebar tape)
18
Handlebar:
Kierownica:
Syntace Duraflite Carbon 580mm/25.4mm w/ Pro endplugs (4g) 138
Headset:
Stery:

Stronglight RAZ

78
Levers:
Klamki:
Avid Ti 190
Pedals:
Pedały:
Exustar PM25 282
Rear derailleur:
Przerzutka tył:
SRAM X-9 medium cage
220
Rear tube:
Dętka tył:
tubeless (Hutchinson Protect Air 70ml) 70
Rear tyre:
Opona tył:
Hutchinson Toro UST 1,85" (wymiennie/or Hutchinson Python Tubeless Light 2.0" 660g)
621
Rear wheel:
Koło tył:
Mavic Crossmax SL V (ceramic)
861
Seat:
Siodełko:
Selle Italia SLR XC '07
174
Seatpost:
Sztyca:
Race Face Deus XC 400m/31.6mm
242
Seatpost clamp:
Zacisk sztycy:
American Eagle OEM w/steel bolt 20
Shifters:
Manetki:
SRAM 7.0 176
Skewers:
Zaciski kół:
Mavic MTB Composite (53+59)
112
Stem:
Mostek:
Syntace F99 120mm 6* 113
Other (small) parts:
Inne (drobne) części:
No-name star nut (gwiazdka) 10g, boblight top cap with steel bolt 17g and rubber 1g
Headset spacers 10mm alu no-name + 5mm alu bike-pure 11g
Disc to V-brake frame handler converter (alu, from SRAM cable set) 1g
Tape chainstay protector 10g
50
Suma

9851

Giant ATX830 Wcześniej w roli roweru do wszystkiego dzielnie mi służył Giant ATX 830 – obecnie stał się rowerem zimowo-treningowym.

Do treningów na szosie wykorzystuję szosówkę Kross Atrox na 105-tce.